به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبر آنلاین

خسرو ابراهیمی : در این مجمع قرار است تا اساسنامه فدراسیون، آیین‌نامه قهرمانی، داوری و ورزشکاری را با حضور اعضا به تصویب برسانیم. پس از این مجمع به طور قطع استارت مجمع انتخاباتی را برای ماه آینده نیز خواهیم زد تا روند ثبت نام نامزدها آغاز شود.

سرپرست فدراسیون بادبانی به فعالیت این ورزش نیز اشاره کرد و گفت: بادبانی تمرکز خاصی در رشته‌های کایت بردینگ (موج‌سواری در آب)، اسکی روی آب، رشته قایقرانی لیزر (ایلکا)، آبتیمست و دوبدنه آبی ۱۵ و ۱۶ دارد که بنا داریم با سفر به استان‌های کشور ظرفیت موجود را از طریق آمایش سرزمینی بررسی کنیم. استان‌های بوشهر، هرمزگان، مازندران و گیلان از فعال‌ترین هیئت‌ها هستند و به طور حتم گسترش این رشته، زمینه حضور توریست ورزشی را به کشورمان به همراه خواهد آورد.

ابراهیمی این راهم گفت: سواحل دریای خزر و خلیج فارس با توجه به تنوع دریایی و سواحل متعدد می‌تواند برای علاقه‌مندان خارجی به این ورزش مساعد باشد و در این خصوص نیز درخواست‌های تمرین در آبهای داخلی به دستمان رسیده است. با توجه به گستردگی سواحل دریایی و زیر ساخت‌های موجود ایران می‌تواند یکی از قطب‌های جذب توریست ورزشی در رشته بادبانی باشد.

سرپرست فدارسیون: ایران می‌تواند به قطب توریست ورزشی تبدیل شود

وی ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌های متعددی در بوشهر، مازندران و گیلان برگزار شد و بنا داریم تا با ایجاد قطب‌های ورزشی در خلیج فارس و دریای خزر، ضمن تشویق داوطلبان، رشته بادبانی را در این مناطق گسترش دهیم. ورزش بادبانی در ۱۴ ماده ورزشی دارد که در بازی‌های المپیک مدال‌های زیادی در آن توزیع می‌شود. طی چند روز اخیر نیز امتحان مربی‌گری برای ۳۰ افسر این رشته ورزشی با حضور مربی بین‌المللی بادبانی ایران برگزار شد و آخرین دستورالعمل به علاقه‌مندان آموزش داده شد.

سرپست فدراسیون بادبانی گفت: با توجه به استقلال بادبانی از فدراسیون قایقرانی، هم اینک ۱۱ هیئت استانی در این ورزش فعال هستند. بنا داریم تا با ارائه تجهیزات به آنها برخی برنامه استعدایابی را دنبال کنیم.بادبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *