به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبر آنلاین

سیزدهمین جلسه مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور سعید مقیسه رئیس، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا و اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان سکوهای «تابان تی‌وی»، «هاشور»، «اپیزود»، «آپرا»، «روستا تی‌وی»، «نمایش نت»، «هلدینگ پیشتاز»، «گپ فیلم» «شهر تی‌وی» و «آنتن» نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اشاره به منحصربه‌فرد بودن مجمع «رصتا» تاکید کرد: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.

«رصتا» برای کمک به زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر شکل گرفته است
سعید مقیسه
وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته درباره صدور مجوزهای تولید گفت: هنوز ۷۰ درصد طرح‌های دارای مجوز از ساترا به مرحله تولید نرسیده‌اند؛ ساترا در ۴۰ هفته کاری سال ۱۴۰۱، ۴۶ جلسه شورای تولید و ۴۷ جلسه شورای انتشار و در مجموع ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز تشکیل داده است که نسبت به سال قبل خود رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مقیسه اظهارداشت: حضور نمایندگان مجمع «رصتا» در شوراها و کارگروه‌های مختلف ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار باعث شفافیت هر چه بیشتر مصوبات شوراهای ساترا شده است و به خود تنظیم‌گری زیست‌بوم صوت‌ و تصویر فراگیر کمک کرده است.

مجمع «رصتا» همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه «رصتا»، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجمع با هدف مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرایندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *