رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید استفاده از ظرفیت نهادهای سازشی نظیر شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری و میانجیگری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان یزد، اظهار داشت: میل و رغبت مردم در حل اختلافات، رجوع به دادگستری و طی فرایند دادرسی است اما می توان بسیاری از اختلافات را با میانجیگری، داوری و استفاده ظرفیت شوراهای حل اختلاف حل و فصل کرد. وی بر ارتقاء آمار صلح و سازش در استان تأکید کرد و بیان داشت: در سنوات اخیر با ثبت ۵۳ درصد سازش در پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف، استان یزد همواره در رتبه های برتر کشور قرار داشت لذا جا دارد با برنامه ریزی و استفاده از تمام استعدادها و قابلیت ها بطور منظم، پایدار و بالنده در مسیر ارتقاء عملکردهای کیفی و‌کمی صلح و سازش در استان گام برداشت.

این مقام قضایی، پیشگیری از وقوع جرم را از رسالت های اصلی قوه قضاییه ذکر کرد و ابراز داشت: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه برای استحصال بهترین نتیجه و اثرگذاری است.

وی پیشگیری از وقوع جرم در قالب برنامه های وضعی، انتظامی، فرهنگی و اجتماعی را خواستار شد و گفت: برای حصول نتیجه و مانایی اثر برنامه های پیشگیرانه باید برای موضوع یا جرم و آسیب اجتماعی با نظر کارشناسان امر و نخبگان جامعه برنامه هایی در قالب های مختلف طراحی و دنبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *