فرمانده انتظامي شهرستان يزد گفت: شهروندان با توجه به سوء استفاده سارقان از خالي بودن منازل، باغ ها و اماکن خصوصي هشدارهاي پليسي را به منظور پيشگيري از وقوع سرقت رعايت کنند.

سرهنگ “سعيدزينلي” اظهار داشت: يکي از جرايمي که در اثر غفلت و سهل انگاري مالباختگان رخ مي دهد، سرقت از باغ ها، ويلاها و اماکن خصوصي شهروندان است که سارقان با توجه به خالي بودن اين مکان ها و عدم نصب تجهيزات ايمني و ضد سرقت ،سوء استفاده کرده و اموال موجود در آن ها را به سرقت مي برند.

وي در ادامه تصريح کرد: عدم رعايت نکات ايمني در راه هاي ورودي و خروجي اماکن، عدم استفاده از سيستم هاي امنيتي و حفاظتي، عدم رعايت اصول ايمني پس از پايان ساعت کار يا تعطيلات، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بي جا به آن ها، دسترسي مراجعان به کليه بخش هاي ساختمان بدون وجود ضرورت، عدم کنترل ورود و خروج افراد، نگهداري بيش از نياز وجوه نقد و اسناد مالي در مکان هاي غير امن ساختمان و اطلاع نداشتن از موجودي دقيق اموال و عدم کنترل دوره اي آن ها را مي توان از جمله دلايل و بستر هاي وقوع سرقت در اماکن خصوصي دانست.

فرمانده انتظامي شهرستان يزد با بيان اينکه براي جلوگيري از سرقت در اماکن نکات بسيار زيادي است که صاحبان اماکن مي توانند با رعايت آن ها از وقوع سرقت توسط سارقان جلوگيري کنند، افزود: مالکان اماکن خصوصي مي بايست راه هاي ورودي به ساختمان را ايمن ساخته، ساختمان را به تجهيزاتي مانند دزدگير، دوربين هاي مدار بسته و … مجهز کنند و مطمئن شوند که کليد ساختمان در اختيار افراد ناشناس يا غير مطمئن قرار ندارد.

همچنين پس از پايان ساعت کار و هنگام خروج، از خالي بودن ساختمان مطمئن شويد و کليه درها و پنجره ها را ببندند. سرهنگ زينلي در پايان تصريح کرد: با قدرداني از حسن توجه شهروندان به توصيه هاي پليس،از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و مطرح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *