رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر(ع) به صورت بین‌المللی و اولین جشنواره مدیحه خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) به صورت استانی همزمان با هفته جوان در اوایل اسفندماه سال جاری خبر داد

«دکترمحمدرضا دهقانی اشکذری» در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه باید الگوهایی با شخصیت کامل به نسل جوان  معرفی شود و این در حالیست که در طول تاریخ، کمتر جوانی با ویژگی‌های کامل همانند حضرت علی‌اکبر(ع) که به لحاظ ظاهری و اخلاقی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم‌(ص) هستند گفت : از آنجائیکه زبان شعر، گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم است دانشگاه آزاد اسلامی یزد بر آن شد تا اوایل اسفندماه میزبان دومین جشنواره شعر علی‌اکبر(ع) به صورت بین المللی باشد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود : تربیت و الگوسازی در نسل جوان یک نکته حائز اهمیت است ورسالت اصلی دانشگاه‌هاست و قطعاً این مهم به صورت دستوری، کوتاه مدت و بدون هدف ‌گذاری ممکن نیست لذا نیاز به برنامه‌ریزی جامع و چندجانبه در این رابطه هستیم. 

رئیس این جشنواره با بیان اینکه در این جشنواره عمدتاً شعرهای حماسی و معنوی مدنظر است از برگزاری چند پیش رویداد برای زمینه سازی قبل از جشنواره اصلی از جمله حوزه نقاشی ، ویدئو و تعزیه خبر داد و روحیه جشنواره را ایجاد نشاط عنوان کرد .

دهقانی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت تاریخی یزد در حوزه شعر و مدیحه سرائی ؛ این جشنواره با ایفای نقش بی‌بدیل خود که با هدف ارتقای فرهنگی و تربیتی برگزار خواهد شد موجب الگوسازی بین جوانان شود .

«دکترهادی حیدری نیا» نیز در این نشست  با بیان اینکه در این دوره اشعار به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو دریافت خواهد شد از برگزاری این جشنواره در دور دوم  به صورت بین المللی و به میزبانی دانشگاه آزاد یزد خبر داد.

دبیر جشنواره افزود : این جشنواره سال گذشته و در اولین دوره به صورت ملی و با میزبانی از ۱۳۰ اثر فاخر شعر از شاعران سراسر کشور برگزار و امسال در بخش‌های اساتید و دانشجویان، آزاد و بخش شاعران بین‌المللی برگزار خواهد شد .

حیدری نیا یا بیان اینکه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی استان شاهد برگزاری نخستین جشنواره استانی مدیحه خوانی حضرت علی اکبر(ع) همزمان با جشنواره بین المللی شعر خواهیم بود؛ خاطرنشان کرد : علاقمندان می‌‏توانند حداکثر تا آخر دی‌ماه آثار خود از طریق سامانه جشنواره یا به پیام‌رسان داخلی ایتا به شماره ۰۹۱۳۳۵۵۸۴۹۰ ارسال کنند وهر شاعر می‎تواند از میان تمام قالب‌های شعر، به دلخواه فقط در یک بخش و حداکثر با ارسال پنج اثر به دبیرخانه جشنواره شرکت نماید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  جشنواره مدیحه خوانی پرداخت و گفت :  این جشنواره  در قالبهای جشنواره شامل مولودی خوانی، مدیحه خوانی و دکلمه خوانی در دو بخش خواهران و برادران و دو بخش جوانان و نوجوانان به صورت مجزای برگزار می‎شود .

به گفته این مسئول اولین پیش رویداد این جشنواره برگزاری «نشست نخبگانی نقش زبان و ادبیات فارسی در تقویت هویت جوان ایرانی» در مهرماه و دومین آن نیز همزمان با روز دانشجو و نیزبرنامه اختتامیه مشترک این جشنواره در روز چهارشنبه دوم اسفندماه همزمان با هفته جوان خواهد بود

حیدری‌نیا  گفت : علاقه مندان به شرکت در بخش جشنواره مدیحه سرلئی می توانند آثار خود را در قالب فایل صوتی به مدت حداقل ۵ دقیقه و از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۳۷۷۴۵۸۱۰ ارسال نمایند .

وی بیان داشت :  در این جشنواره حجت الاسلام «زکریا اخلاقی» بعنوان رئیس هیات داوران و «عالیه مهرابی»  را به عنوان دبیر تخصصی این جشنواره معرفی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *