معاون فضای مجازی دادستان یزد گفت: طی ۷ روزه گذشته ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق همراه بانک های جعلی در استان یزد صورت گرفته است.
محمد نعیمی نژاد با اشاره به نقش بالای تلفن همراه در زندگی روزمره گفت: برنامه های بانکی از جمله برنامه های کاربردی می باشد که همیشه مورد توجه کلاهبردارن این حوزه قرار داشته است.
وی گفت: کلاهبرداران اینترنتی در ۷ روز اخیر با استفاده از حربه بروزرسانی برنامه های بانکی بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کرده اند.
نعیمی نژاد بر لزوم نصب برنامه های کاربردی از منابع رسمی تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه های بانکی باید حدالامکان از سایت های رسمی بانک های عامل نصب و به روزرسانی شود.
وی تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با در اختیار قرار دادن نرم افزار جعلی اطلاعات کاربری شهروندان را ضبط و نسبت به خالی کردن حساب آن ها اقدام می کنند.
این مقام قضایی با اشاره به آشنایی کلاهبرداران حرفه ای به الگوریتم های عرصه اینترنت، اظهار داشت: در این شیوه، کلاهبرداران حرفه ای با ترفندهای مختلف، سایت های جعلی خویش را در ردیف اول جستجوی صورت گرفته قرار می دهند بدین صورت که اگر مخاطب دقت کافی نداشته باشد از سایت جعلی به جای سایت بانک عامل اقدام به نصب یا به روز رسانی نرم افزار بانکی خود می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *