دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شروع فعالیت های انتخاباتی، نظارت جدی بر فعالیت های مربوط به انتخابات مورد تاکید است.
چمران بهارلوئی در دومین جلسه ی شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی بیان داشت: بر مبنای قان قانون اساسی به نحوی همه مردم را در انتخابات شریک می داند همچنین به مردم اجازه داده است تا نمایندگانی در مجلس و غیره از بین خودشان انتخاب کنند تا نمایندگان منتخب در قالب موازین اسلامی و قانون اساسی به وظایف محوله رسیدگی کنند.
این مقام قضایی اظهار داشت: پروسه انتخابات از بدو امر تا انتهای ان یک حق الناس است، باید همه تلاش کنند تا این وظیفه بنحو احسن ضمن امانت داری به دست اهلش برسد.
وی ابراز کرد: تمام الفاظی که در انتخابات به کار برده می شود باید طبق قانون باشد و توهین و تخریب و .. نباید صورت بگیرد همچنین نوع نگاه به انتخابات باید نگاه شرعی باشد و به گونه‌ای عمل شود که هیچ حاشیه برای نظام ایجاد نشده و خوراکی برای رسانه‌های معاند این و خارجی فراهم نشود.
بهارلوئی خاطرنشان کرد: مطابق قانون ضابطین مربوطه ضمن جمع آوری مستندات وادله وصحت سنجی در فضای حقیقی یا مجازی تا اگر جرمی انجام شده جهت رسیدگی با تشکیل پرونده به مرجع قضایی ارسال و اعلام شود.
وی افزود: آگاهی رسانی به مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری برای جلوگیری از اقداماتی که در آینده منتهی به وقوع جرم و تخلف می‌شود از دیگر اقداماتی است که مورد تاکید است.
این مقام مسئول عنوان کرد: اولویت اقدامات ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات استان توجه بر مقوله پیشگیری است و باید اعضای ستاد برای تحقق این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *