رییس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه این گودبرداری زمین های اطراف دانشگاه با رای دادگاه صورت گرفته است، گفت: ارتباط با دانشگاه های ویژه دختران در سایر کشورها از هدف گذاری های ما در حوزه ارتباطات بین الملل است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه مرز اقتصاد، زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعداز ظهر امروز برگزار شد، گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات را در ابتدا تبریک عرض می کنم و از اینکه در نشست خبری حضور یافتید تشکر میکنم.
وی درباره اختلاف دانشگاه با ساکنان ده ونک بر سر زمین های اطراف دانشگاه و گود برداری اخیر فعالیت های عمرانی افزود: دانشگاه با کسی اختلاف ندارد و بر اساس اسناد موجود زمین ها مربوط به دولت است و طبق رای نهایی دادگاه بهره بردار زمین ها دانشگاه است.در واقع این اراضی متعلق به ده هزار دانشجوی دانشگاه است که در این رابطه برای احداث آزمایشگاه تحقیقاتی گودبرداری انجام شده که کلنک احداث آن از اسفند سال ۱۴۰۱ زده شده بود که به تازگی گودبرداری صورت گرفته است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم نهیتا تا یک سال و نیم دیگر این مجموعه افتتاح شود.

نظام بکایی تصریح کرد: بازنگری دروس در هر رشته برای اشتغال دانشجویان و همچنین برگزاری دوره های تکمیلی توانسته درصد قابل توجهی از دانشجویان در حوزه مهارت آفرینی و کار موفق باشند. از طرفی اشتغال ، کارآفرینی و مهارت افزایی دانشجویان در معاون پژوهشی در همه حوزه های فعالیت دانشجویان رصد می شود در واقع دانشجویان در طی آموزش عادی خود مهارت های جانبی را یاد می گیرند که بتوانند جذب کار شوند. همچنین استاپ هایی شکل گرفته که دانشجویان را آماده میکنند تا کسب و کارهای مختلفی را پس از فارغ التحصیلی در شهر محل سکونت خودشان راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: هدف گذاری ما در حوزه بین الملل ارتباط با دانشگاه های ویژه دختران در سایر کشورها است.دانشگاه های تک جنسیتی در اروپا بسیار زیاد است مثل کشور ژاپن که بیشترین دانشگاه تک جنسیتی را دارد در واقع این یک فرایندی است که تقاضا برای حضور و تحصیل زیاد است اکنون با کشورهای همسایه مانند عراق و لبنان که دانشگاه تک جنسیتی دارند تفاهم نامه داریم.

رییس دانشگاه الزهرا در پاسخ به سوال خبرنگار مرز اقتصاد در خصوص جذب دانشجوی بین الملل گفت: در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۲۰۰ دانشجوی بین الملل از کشور های افعانستان و عراق است.البته از کشورهای از نیجریه و هندوستان هم دانشجوی بین الملل داریم این موضوع در حالی است که اکنون در حال رایزنی برای جذب دانشجوی بیشتر از سایر کشورها هستیم البته باید به این نکته اشاره کنم که ظرفیت خوابگاهی در تعداد جذب افزایش دانشجویان بین المللی تاثیر گذار است که آماده سازی اینگونه زیر ساخت ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مقالات ما در بخش فارسی است که در مقاطع مختلف قابل استفاده است. از اساتید ما ۳ نفر جزء دانشمندان یک درصد برتر هستند و ۵ از اساتید دیگر ما جزء دانشمندان ۲ درصد هستند. ناظم بکایی یادآورشد: یکی از برنامه های مورد تاکید بنده از حضورم در دانشگاه استفاده از مدیران جوان است که بتوانند در حوزه علم نقش محوری ایفا کنند.

ناظم بکایی گفت: از نظر زیر ساختی یکسری شوراها راه اندازی شد مثل شورای سلامت شورای ورزش وشورای مشاوره که سال گذشته شکل گرفته و فعال شدند. همچنین در خصوص تحولات آموزشی تعدادی از رشته های بین رشته ای را در دستور کار و دریافت مجوز هستیم از طرفی در حوزه ارتباط باصنعت و ارتباط با جامعه را با دانشکده هایی که داریم دنبال می کنیم. این دانشگاه مشکل کمبود اعتبار دارد که بخش عمده بودجه و اعتبار صرف تغذیه دانشجو می شود که اگر برای این موضوع فکری اندیشیده شود همان اعتبار تغذیه را می توان در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=12981

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *