معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: توانمندی‌های ایران در تولید علم و توسعه فناوری، الگویی برای کشورهای همسایه شده و از دو، سه سال اخیر، حرکت جدی را با سرمایه‌گذاری روی علم و فناوری آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل  مرز اقتصاد ؛زمینه‌های توسعه پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۳ در بیستمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور بررسی شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در بیستمین نشست کمیسیون دائمی هیأت امنای پارک فناوری پردیس، با اشاره به ضرورت توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عنصری اقتدارآفرین برای کشور، گفت: طی سده‌های گذشته علم و فناوری صرفاً یک مقوله تزیینی و لوکس بود، اما پس از انقلاب صنعتی به موضوعی ثروت آفرین تبدیل شد. از دو دهه قبل موضوع جنبش نرم‌افزاری و نهضت علمی در کشور، به طور جدی مطرح شد و توانمندی‌های ایران در تولید علم و توسعه فناوری، الگویی برای کشورهای همسایه شد و از دو، سه سال اخیر، حرکت جدی را با سرمایه‌گذاری روی علم و فناوری آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع علم و فناوری از یک دهه اخیر به موضوعی فراتر از خلق ثروت تبدیل شده و فناوری، امروز یک موضوع قدرت‌آفرین است؛ کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس هم ناظر به این ویژگی اقتدارآفرینی علم و فناوری است که توجه جدی و ویژه به آن دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تصریح کرد: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ابزار مناسبی است که ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ماهیت فعالیت تجار را برای پارک فناوری پردیس تسهیل می‌کند و زمینه را برای سرمایه‌گذار و تامین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم می‌آورد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۱ به بیان مهم‌ترین چشم اندازها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این پارک فناوری پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست، گزارش حسابرسی سال مالی پارک فناوری پردیس تشریح شد. همچنین بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۳ ارائه شد.

انتهای پیام /

منبع :https://marzeeghtesad.ir/?p=13121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *