شهرداری منطقه یک با هدف کاهش صدمات ناشی از حوادث غیر مترقبه و ارایه خدمات رسانی سریع به شهروندان در سه شنبه آخر سال با استفاده از حداكثر ظرفيت نواحی و تشكيل اكيپ های اجرايی آماده باش است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  مرز اقتصاد ؛احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک گفت: در راستای ارتقاء ايمنی و كاهش مخاطرات و پيشگيری از حوادث احتمالی در ايام پايانی سال و با توجه به اهمیت واکنش صحیح و سریع در لحظات اولیه بروز بحران و کاهش آسیب ها، شهرداری منطقه یک و کلیه سازمان های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس و… در روزهای ۲۲ و ۲۹ اسفند ماه به صورت آماده باش قرار می گیرند. وی گفت: شناسايی مكان های حساس و خطرآفرين و محل های حادثه خيز براساس تجارب سال های گذشته، تخليه كامل مخازن سطح محدوده بصورت ويژه و مستمر و جمع آوری مخازن غير فلزی و قابل اشتعال در دستور کار است.

صفایی تصریح کرد: کنترل و جمع آوری زباله های حجیم و قابل اشتعال، سر شاخه ها و ضایعات، تخليه كليه غرفه ها و ايستگاه های بازيافت از پسماند های جمع آوری شده و… نیز از جمله تمهیدات لازم در مقابله با حوادث غیر مترقبه است.

او جلوگيری از روشن نمودن آتش در بوستانها با افزايش اكيپ های گشتی مجهز به وسايل ارتباطی و خاموش كننده دستی به خصوص در بوستانهای جنگلی، استقرار و آماده سازی تانکرهای آب و خودروهای واترجت و منابع آبی تا اگر اتفاق ناگواری رخ داد سریع اطفا و مهار شود و جلوگیری از توقف خودروها در مقابل شيرهای هيدرانت آتش نشانی را از دیگر اقدامات در این روزها دانست. معاون شهردار منطقه یک افزود: نظافت وپاكسازی محدوده بلافاصله پس از اتمام مراسم با رعايت كليه نكات ايمنی و حصول اطمينان از عدم وجود آتش و خاكستر در زباله و ضايعات به هنگام بارگيری، با آموزش رانندگان و اپراتورهای خودروهای جمع آوری زباله نیز به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام /

منبع : شهرداری منطقه یک تهران

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *