رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه ۵ نفر در پرونده کوروش کمپانی دستگیر شدند گفت: در پرونده کوروش کمپانی تاکنون ۵ هزار نفر شکایت کرده اند و ۲۵ سلبریتی وجوه دریافتی را بازگرداند

به گزارش خبرنگار گروه حوادث مرز اقتصاد ؛سردار رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در نشست خبری که صبح امروز ۲۳ اسفندماه برگزار شد، گفت: پلیس در سرویس های تخصصی سال پرکاری را سپری کردند و اکنون در حال آماده باش برای ایام نوروز هستیم که پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه کاملا آماده است. پلیس اقتصادی به هیچ عنوان تعطیلی ندارد ما نیز برمبنای شعار امنیت و آرامش را در بهار قران تامین می کنیم. همچنین یاد شهدای را گرامی میداریم زیرا امسال شهدای زیادی را در عرصه امنیت داشتیم .
وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان حلقه تکمیل کننده در حوزه اقتصاد است که ما در سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم تدابیر فرماندهی فراجا را با عنوان جهش پلیس فعالیت کردیم پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی به خصوص مبارزه با اخلال گران، فرار مالیاتی، زمین خواران و پولشویی کار کردیم در ۱۱ ماه سال جاری با همراهی سازمان مالیاتی تقریبا ۲۴۰ پرونده را با ارزش ۴ همت و ۳۹۱ نفر را دستگیر کردیم.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: تعداد پرونده های مالیاتی ۳۰ درصد افزایش داشته ایم و ۹۶ درصد افزایش کشفیات داشتیم. اما در حوزه مبارزه با احتکار ۹۵۹ نفر دستگیر و با ارزش ریالی ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.همچنین در حوزه اخلال در نظام اقتصادی کشور شامل بازار ارز و سکه با استفاده از توان عملیاتی موفق شدیم ۲۶ همت کشفیات داشتیم و هزارو ۲۳۸ نفر دستگیر و ۲۲ درصد افزایش و ۲۳ درصد افزایش ریالی در کشفیات داشتیم.
سردار رحیمی اضافه کرد: در حوزه زمین خواری مبارزه با افراد به عهده ما است که در این زمینه هزارو ۵۷۱ پرونده را به ارزش ۲۶ همت کشف و هزار ۵۰۰ نفر را دستگیر کردیم که به طور کلی ۱۱۷ درصد افزایش کشفیات داشتیم. این در حالی است که در ۱۱ ماه سال جاری ۳۰ هزار خودروی شوتی قاچاق شناسایی کردیم.
وی ادامه داد: با همکاری وزارت اقتصاد تعداد ۹۷ پرونده به ارزش ۵ همت کشف کرده ایم. از طرفی باید بگویم چون ماموریت پلیس امنیت اقتصادی متفاوت است ما ستادخبری راه اندازی کردیم که مردم در سراسر کشور و به صورت رایگان با شماره ۰۹۶۳۰۰تماس بگیرند و در صورت داشتن اخبار جرایم بانکی و گمرکی خبر دهند.
سردار رحیمی گفت: پرونده کوروش کمپانی باز است و تا امروز ۵ نفر از این شرکت را دستگیر کردیم و از مردم می خواهیم در صورت داشتن شکایت به پلیس امنیت اقتصادی مراجعه کنند چرا که تا کنون ۵ هزار نفر شکایت کرده اند و تا کنون ۲۵ نفر که همکاری داشتند با این شرکت مورد بازجویی قرار گرفتند. همچنین باید بگویم میزان بدهی این شرکت به مردم بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد است و متهم را از طریق اینترپل دنبال می کنیم.
وی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا هم تلاش شبانه روزی خوبی کردیم و تا کنون بالغ بر ۳۰ همت از لوازم مختلف مانند کالای دخانی .خودرو. لوازم خانگی . البسه و لوازم یدکی کشف کردیم که در واقع ۱۲۸ درصد افزایش کشفیات بوده است و در از نظر ارزش ریالی آن ۵۳ درصد پیشرفت داشتیم همچنین از سال جدید یکی از مهم ترین اولویت های کاری ما برخورد جدی با قاچاق سوخت است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در حوزه کشفیات ۳۶۹ درصد کشفیات تجهیزات پزشکی و محصلات دخانی افزایش ۹۰ درصدی و در حوزه البسه ۹۰ درصد افزایش کشفیات داشته ودرحوزه کالاهای ممنوعه مانند دارو و خودرو بین ۲۳ تا ۸۴ درصدافزایش داشتیم.
سردار رحیمی یادآورشد: بیش از یکصد و ۶۰ هزار پرونده را در گمرک ظبط کرده طول سال ۹ همت کشفیات مالی داشتیم. البته بیش از ۱۳ طرح سراسری در موادی رسمی به اجرا در آورده است.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: ۸ سامانه به سایر سامانه های پلیس اضافه شده است که از اقدامات فیزیکی جلوگیری می کندکه می توان به سامانه پایش فرایندهای تجارت ارز ، کنترل و نظارت بر محموله های ترانزیتی ، سامانه جامع پلیس امنیت اقتصادی (عملکرد پلیس رصد می شود) و سامانه مدیریت پرونده های کالا اشاره کرد.
وی درپایان گفت: راه اندازی معاونت اقتصاد دیجیتال در پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اقدامات خوب ما برای ایجاد امنیت در فضای مجازی است که یکی از کارهای آن تعداد ۲۹۹ تارنمای متخلف شناسایی شده است از طرفی باید بگویم ۲۰ صفحه مجازی که در حوزه لوازم خانگی شناسایی و مسدود شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *