مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از انجام مراحل پایانی معاینات پیش از اعزام حجاج خبر داد و گفت گلستان از نظر تعداد زائرین اعزامی جزو چند استان اول کشور است و تاکنون وضعیت پزشکی ۸۵ درصد از آنها مشخص شده است.

به گزارش مرز اقتصاد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی پیش از اعزام زائرین در ۱۰ شهرستان و در قالب ۳۹ کاروان با حضور ۹ نفر پزشک آغاز شده و در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه ۴۸۸۰ نفر زائر اعزامی انجام شده و با ثبت لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت، تاکنون ۸۵ درصد زائران جهت اعزام تعیین تکلیف شده اند.

وی بیان کرد: زائرینی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آنها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان ها معرفی خواهند شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان توصیه کرد زائرینی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند. وی در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *