با هدف توسعه دیپلماسی مهارت و نمایش توانمندی های مهارتی، جمهوری اسلامی ایران از امروز در شهر گرگان استان گلستان، میزبان نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC) است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این مسابقات با حضور ۱۴ کشور شامل ایران، نیجر، غنا، آفریقای جنوبی، روسیه، کره جنوبی، ژاپن، بنگلادش، برزیل، سنگاپور، مالزی، قزاقستان و تایوان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، ۸۰ نخبه مهارتی در ۶ رشته مهارتی توسعه نرم افزارهای موبایل، تکنولوژی وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه، راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار، طراحی مهندس مکانیک CAD و فناوری طراحی گرافیک در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

فرصتی برای تبادل تجربیات و نمایش توانمندی های مهارتی

مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه نخستین مسابقات بین المللی دوستانه مهارت (IFSC) رویدادی با کارکردهای آموزشی، علمی، فرهنگی است، گفت: این رویداد که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، فرصتی برای عرضه توانمندی‌های مهارتی کشورهای شرکت کننده، سنجش توانایی آنها متناسب با آخرین استانداردهای روز دنیا و از همه مهمتر برای تبادل تجربیات بین کشورهاست .

وی با بیان اینکه نمایندگان کشورهای مختلف در ۵ قاره دنیا از فرصت دور هم بودن در این رویداد بین‌المللی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و داشته‌های بی نظیر تمدنی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: این مسابقات دوستانه، باعث نزدیکی بین دولت، ملت‌ها و فرهنگ‌ها می شود و به هم افزایی در خلق فرصت ها کمک می کند.

سیاست راهبردی توسعه دیپلماسی مهارت

عظیمی گفت: با نگاه به آینده و بر اساس مطالعات و تحقیقات مدون، جمهوری اسلامی ایران، دولت محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران بر توسعه توانمندی‌ها در زمینه‌های آموزشی و مهارتی مصمم است و توسعه دیپلماسی مهارت و مهارت آموزی فراتر از مرزها و قلمرو سرزمین را به عنوان یک سیاست راهبردی خلاقانه و تعامل دو سویه با سایر کشورها در استان، در اولویت قرار داده است.

وی افزود: امروز شاهد فصل جدیدی از دیپلماسی از شمال ایران هستیم و اخبار امیدبخش آن از اینجا به دنیا مخابره می‌شود. امید آنکه بتوانیم با اجرای پروژه‌های مشترک سایر کشورها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه سرمایه انسانی در داخل و خارج از مرزها ، نقش ایفا کنیم.

معاون وزیر اظهار کرد: ۳۲ درصد در حوزه آموزش مهارتی نسبت به مدت مشابه دو ساله پایانی دولت گذشته رشد داشتیم و ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای موفق به کسب آموزش های مهارتی شده اند.

ارائه ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط مردم و بخش خصوصی

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ هزار آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد در سطح کشور، خاطرنشان ساخت: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای از طریق مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

مهرداد عظیمی در پایان بر ضرورت آینده پژوهی و طراحی مسیر برای برنامه های کشور با نگاه به فراوانی آمارها و وضعیت مشاغل در آینده و همچنین هم افزایی دستگاه های اجرایی درتحقق نهضت ملی مهارت در گام دوم انقلاب و همراهی رسانه ها در تحقق شعار سال با واگذاری امور به مردم و … تأکید کرد.

در ادامه معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با بیان اینکه این رویداد از امروز در هتل بوتانیک شهر گرگان افتتاح می‌شود افزود: یکی از ابتکارات آموزش فنی و‌حرفه‌ای برگزاری مسابقات مهارت است که در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده و مدال‌آوران رده ملی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

علی حسین شهریور افزود: مسابقات مسئله محور دانش‌آموزان و نوجوانان با سنین نوجوانی از دیگر برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای است و مسابقات مهارت نوجوانان را طراحی کردیم که در ۶ رشته با هم رقابت می‌کنند.

وی در ادامه از برگزاری نخستین مسابقات ملی مهارت دانشجویی در آبان و مسابقات ملی کارگران در آذر، دومین دوره مسابقات نیروهای مسلح ویژه سربازان، مسابقات مهارت کارگران، مسابقات زندانیان در سال جاری خبر داد.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=14177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *