به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان، اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در تاریخ‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در محل سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار می‌گردد.

به گزارش مرز اقتصاد ؛مهندس محمد حسنی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان در این باره گفت: توسعه آموزش‌­های فنی و حرفه­‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شتابدهی به اقتصاد مقاومتی و فرایند تولید امری حیاتی است؛ زیرا سرمایه گذاری‌­های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی­‌گیرد.

بنابراین از ضرورت­‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، نظام آموزشی برای ایجاد مهارت­‌های لازم سرمایه انسانی کارآزموده و خبره است و در این میان آموزش­‌های دانشگاه فنی و حرفه­‌ای به عنوان دانشگاه کارافرین تلفیقی است از علم، فن و هنر که نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی کارآمد ایفا نموده و مضمونی توسعه­‌ای دارد.

افزایش توانایی­‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب­‌تر کار در محدوده وظایف شغلی را دنبال می‌­کند. بر همین اساس ضرورت برگزاری سالانه کنفرانس ملی و بین­‌المللی با محورهای تخصصی مبتنی بر مهارت با هدف ایجاد بستری برای ارایه نظرات علمی، پژوهشی و تخصصی استادان، پژوهشگران و صاحب­‌نظران حوزه مهارت در دانشگاه فنی و حرفه‌­ای احساس شد. بنابراین اولین دوره این کنفرانس در سطح ملی با عنوان ” اولین کنفرانس ملی مهارت ایران” در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه فنی و حرفه­‌ای برگزار خواهد شد.

محورهای این کنفرانس شامل: آموزش‌های مهارتی تقاضامحور در اقتصاد مقاومتی آموزش‌های مهارتی و اقتصاد دانش بنیان مشاغل نوین و آموزش‌­های مهارتی مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش‌­های مهارتی توسعه اخلاق حرفه­‌ای در آموزش­‌های مهارتی آینده پژوهی در مهارت‌­آموزی و اشتغال مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌­های مهارتی در ایران و جهان روش­‌های نوین ارتقای فرهنگ کار و مهارت فناوری‌های نوین در علوم مهندسی، کاربردی و مهارتی می‌باشد.

آدرس وبسایت کنفرانس جهت کسب اطلاعات بیشتر https://nsci2023.tvu.ac.ir/ می باشد.

روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان
لینک کوتاه ؛https://marzeeghtesad.ir/?p=13654

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *