مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رشد ۱۳۲ درصدی صدور سند مالکیت در این استان در سال ۱۴۰۲ گفت: روند صعودی صدور سند مالکیت کاداستری که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده در سال ۱۴۰۲ نیز تداوم یافت. مهدی اقبال اظهار داشت : با توجه به تأکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی برر هویت بخشی به متر به متر زمین و املاک در سراسر کشور ، یکی از اقدامات اصلی ثبت اسناد و املاک ، صدور سند مالکیت بوده و هست.

وی افزود : در این راستا در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۴ هزار برگ سند مالکیت کاداستری و طی سال ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار برگ افزایش یافت. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ، تأکیدات رئیس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در همین خصوص با تلاش های صورت گرفته در قالب ، فعالیتهای جهادی ، نذر خدمت و خدمت بی منت و صادقانه ، در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد صدور اسناد مالکیت به ۱۱۸ هزار برگ افزایش یافت. اقبال تصریح کرد : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل و برنامه تکلیفی ۱۳۲ درصد رشد تحقق را نشان می دهد که بیانگر تداوم روند رو به رشد صدور اسناد مالکیت کاداستری در استان یزد است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد در ادامه با اشاره به اهمیت صدور اسناد کاداستری در تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه گفت : ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای کامل قانون حدنگاری و صدور اسناد کاداستری زمینه حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولید و رونق اقتصادی و نیز سرمایه گذاری فراهم شد و دعاوی مربوط به حوزه زمین و مسکن و نهایتا پرونده های تشکیلی این بخش در محاکم قضایی کاهش یابد.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13667

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *